Decided by the Press Council on referral by the Press Ombudsman

The Press Ombudsman has the option to refer a complaint to the Press Council of Ireland.

 

 

Mr Tony Walsh and The Irish Times

31 January 2015

The Press Council of Ireland decided not to uphold a complaint by Mr Tony Walsh of Educate.ie that an article published in The Irish Times on 6 October 2014 was in breach of Principle 2.3 (Distinguishing Fact and Comment) of the Code of Practice for Newspapers and Magazines.

Mr Michael Smith, Editor, Village Magazine and the Irish Examiner

31 January 2015

The Press Council of Ireland decided that the Irish Examiner offered to take sufficient remedial action to resolve part of a complaint made by Mr Michael Smith, Editor of the Village magazine, about an article published on 1 April 2014. Other parts of the complaint were not upheld.

Ms Aoife Kelleher and the Sunday Independent

05 July 2013

The Press Council of Ireland has decided there was insufficient evidence to uphold a complaint made by Ms Aoife Kelleher about an article published in the Sunday Independent on 25 November 2012. The article, about the release of a statement by the Broadcasting Authority of Ireland on RTE’s editorial review of a Frontline programme shown during the Presidential election campaign, contained a number of references to the complainant. This complaint was referred to the Press Council by the Press Ombudsman.

Irish Traveller Movement and the Evening Herald

07 September 2012

The Press Council of Ireland has decided to uphold a complaint by the Irish Traveller Movement that the publication of a previous decision on a complaint it made about an article in the Evening Herald on 14 September 2011 was in breach of Principle 10 of the Code of Practice for Newspapers and Magazines (Publication of the decisions of the Press Ombudsman and the Press Council) because it was not published with due prominence. This complaint was referred to the Council by the Press Ombudsman.

Goodman and The Irish Times

14 October 2011

The Press Council decided not to uphold a complaint referred to it by the Press Ombudsman that an article by Fintan O’Toole which appeared in The Irish Times of 10 May 2011 breached principle 1.2 (Truth and Accuracy) and 3.1 (Fairness and Honesty) of the Code of Practice for Newspapers and Magazines.

Ryanair and The Irish Times

10 September 2010

The Press Ombudsman referred to the Press Council for decision, a complaint made by Ryanair relating to an article published in the Irish Times on Saturday 1st May 2010. The referral was made in light of the complexity of the case.

Begg and the Sunday Independent

12 February 2010

The Press Council has decided to uphold a complaint by Mrs Máire Begg about an article published in the Sunday Independent.

Meade and the Sunday World

03 July 2009

The Press Council has decided not to uphold a complaint by Ms Majella Meade about a number of articles published in the Sunday World.

Myers and The Irish Times

27 March 2009

The Press Council has decided to partially uphold a complaint by Mr. Kevin Myers about The Irish Times.

Coulter and the Irish Independent

27 March 2009

The Press Council has decided not to uphold a complaint by Ms Carol Coulter about the Irish Independent


Page 1 of 2
© 2015 Press Council of Ireland and Office of the Press Ombudsman
  • 1, 2 & 3 Westmoreland Street Dublin 2 Ireland. 
  • Phone: +353 1 6489130
  • Fax: +353 1 6740046
  • Email: info@presscouncil.ie

Search

Search - Use spaces to separate your keywords
1 banner10  Thumbnail1